Kiedy chcemy, aby nasza przygoda zwana życiem, była długa i cudowna, musimy spełnić kilka warunków. Zaledwie kilka minut przeżyjemy bez oddychania. Następnie kilka dni przeżyjemy bez życiodajnej wody. Co do jedzenia, to możemy przeżyć bez niego do miesiąca. Każdy z nas jest wyjątkowy, niepowtarzalny, wymagający indywidualnej opieki. Z dietą, a raczej z założeniami dietetycznymi jest podobnie. Każdy organizm ma trochę inne potrzeby i ważne, żeby je jak najszybciej zdiagnozować. Pytasz, jak to zrobić? Twoja intuicja jest najlepszym przewodnikiem, ale warto zastosować również badania empiryczne, czyli np. analizę pierwiastkową włosa, żeby zbadać niedobory, typ metaboliczny. Badania krwi dają obraz ogólnego stanu zdrowia. Dzisiejsza wiedza na temat odżywiania nie opiera się już tylko na doborze kaloryczności, ale na indywidualnych potrzebach organizmu, które można odczytać z ww. badań, poziomu hormonów i sylwetki ciała. Nasza pani dr Małgorzata Dobrzyńska idealnie dopasowuje diety do potrzeb każdego z osobna właśnie na podstawie wyników.

Dlaczego plan ćwiczeń, systematyczność i cel są takie ważne?

Plan ćwiczeń jest ważny, ale nie najważniejszy. Przy aktywności ważny jest dobór takich ćwiczeń, które dadzą ci najlepsze efekty. Twoja anatomia podpowiada co dla ciebie jest ważne, a co mniej ważne. Przykładowo, jeśli jesteś wysoki, potrzebujesz bardzo mocnego tułowia, żeby mięśnie trzymały twoje ciało w pozycji pionowej. Warto wtedy zwrócić uwagę na brzuch i plecy. Bolą cię plecy? Nie obwiniaj kręgosłupa, bo jak wiadomo on trzyma się na mięśniach i te trzeba wytrenować.

Największa motywacja runie, jeśli nie będziesz mieć celów krótko i długoterminowych i nie zaplanujesz działań. Osoba trenera będzie tu bardzo pomocna, gdyż obiektywnie oceni twoje możliwości i wesprze w działaniu. Dobrym motywatorem jest zapisanie się na zawody. Bieg na 10 km wydaje się nie do zrobienia? Wyznacz sobie 3 miesiące na przygotowanie organizmu do takiego biegu, zapisz się i opłać start. Zobaczysz, że nie zawiedziesz samego siebie.

Jak ćwiczyć, kiedy jesteśmy pod ciągłym stresem i bardzo zapracowani?

Zapracowanie, niestety, to nasza pułapka, w którą często wpadamy. Oczywiście czasami trzeba intensywniej wykonać swoją pracę, ale niedobrze jest, kiedy w naszym kalendarzu brak miejsca na zadbanie o własne zdrowie. Jeśli nie zaplanujemy sobie aktywności w danym dniu, oczywiste jest, że wyjdzie nam sto pilniejszych spraw niż ruch. Zapisz, wykonaj i powielaj. Stres daje organizmowi mnóstwo złej energii, która wpływa na funkcjonowanie organizmu. Przewlekły stres, niestety, wyniszcza nasze zdrowie. Podwyższony cholesterol, szybsza praca serca, podwyższone ciśnienie to tylko kilka realnych skutków. Prawie 50% zgonów w Polsce jest wynikiem chorób serca, głównie zawałów i udarów mózgu. Ta przerażająca statystyka krąży mi w głowie. Moją misją jest właśnie nie tyle uświadamiać ludzi, bo ogromna część społeczeństwa już wie, że ruch to zdrowie, ale motywować ludzi do działania. Daję narzędzia w postaci największej darmowej bazy treningowej w sieci, gdzie mamy ponad 600 minut treningów, które możesz wykonać przed telewizorem w domu. Nie wymaga to żadnego sprzętu, a intensywność ćwiczeń dobierasz sobie indywidualnie. Musisz jedynie zamienić JUTRO na TERAZ i zacząć walczyć o siebie, bo nikt nie przeżyje za ciebie ani jednego dnia twojego cudownego życia.

Facebook Comments
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla aktywnych

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Niepowtarzalne smaki

Dla wielu osób smak potrawy jest najważniejszy. Przez nieodpowiedni dobór czy złą ilość pr…