Wielokrotnie wspominaliśmy, jak ważna dla identyfikacji marki jest dobrze wykonana strona internetowa i jak wygląda proces twórczy od podstaw. Zastanówmy się jednak, jakie warunki trzeba spełnić, aby nasz projekt został uznany za nie tylko profesjonalny, ale przede wszystkim warty pieniędzy naszych klientów.

Pierwsze kroki

Projektowanie stron internetowych to skomplikowany proces, który wymaga szeregu specjalistycznych umiejętności. Warunkiem sprawnego działania zespołu jest przede wszystkim usystematyzowanie procesu przygotowania, umożliwiające podział obowiązków na różnych etapach oraz aktywna komunikacja. Pomoże to nie tylko uwolnić potencjał każdego członka, ale również skutecznie dostosować się do potrzeb grupy docelowej i stworzyć spójną ofertę. Warto pamiętać o indywidualnym podejściu do każdego zamówienia, pomagającym zachować oryginalny wydźwięk. Nie każdy entuzjasta poszerzania zasięgu biznesu poprzez obecność w sieci ma wiedzę o potencjalnych szansach lub zagrożeniach.

Wielu zainteresowanych nie jest nawet świadomych wymagań algorytmów wyszukiwarek, zasad i kosztów funkcjonowania serwisu czy nawet szczegółów obsługi poszczególnych funkcji administratora. Aby finalny produkt był przejrzysty i intuicyjnie zaprojektowany, musimy znaleźć wspólny język i sprawnie przeprowadzić przez kolejne wytyczne już od progu współpracy. Analizując potrzeby w prosty sposób możemy określić cele krótko- i długoterminowe.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że wstępna faza zaczyna się wbrew pozorom nie od podpisania umowy i ustalenia kosztorysu czy terminów, ale od wysłania pierwszego maila czy wykonania pierwszej rozmowy telefonicznej. Nawiązując kontakt wysyłamy impuls inicjujący porozumienie i pokazujemy z kim ma do czynienia potencjalny kontrahent. To od nas zależy, czy wystąpimy ze strony spokojnego i zaangażowanego eksperta, którego odbiorca w danej chwili potrzebuje, czy też będzie on zmuszony odruchowo wrzucić nas do folderu ze spamem i zignorować, uznając nas za natrętnych handlarzy.

Już po kilku słowach pierwsze wrażenie może zbudować lub zrujnować przyszły efekt, dlatego już gdy przedstawiamy naszą ofertę, próbujemy namówić do nawiązania interakcji handlowej lub umówić się na spotkanie biznesowe, warto zachować pewność siebie i podkreślać mocne strony firmy , posługując się szeroko rozumianym językiem korzyści.

Cele projektu

Oczekiwania klientów często okazują się wielką niewiadomą i to od nas zależy, czy poprowadzimy rozmowę w taki sposób, aby wydobyć potrzebne informacje. Precyzyjna wizja znacznie ułatwi nam zadanie, wytyczając określoną ścieżkę i wskazując dokąd zmierzamy. Czasami jednak staniemy przed wyzwaniem stworzenia go od podstaw. Przed rozpoczęciem współpracy warto przygotować odpowiedni formularz zawierający szereg kluczowych pytań zadawanych na podstawie wywiadu. To właśnie dzięki takim krokom zyskamy możliwość poznania oczekiwań i pomysłów konsumentów oraz będziemy mogli zbudować zarys. To tutaj docieramy do sedna oczekiwanej treści i formujemy plastyczną masę, nadając jej pożądane kształty począwszy od kolorystyki głównej, poprzez układ podstron, zakładek i menu, loga, formularze, teksty źródłowe itp. Nawet jeśli odpowiedzi nie odzwierciedlają potrzeb w stu procentach, okazują się niezwykle pomocne, nakreślając ich wyraźny szkielet. W każdym razie w naszym interesie jest maksymalizacja korzyści zweryfikowanych przez UX.

Jeśli jesteście poważnie zainteresowani stworzeniem swojej nowej strony internetowej lub odświeżeniem designu już istniejącej, koniecznie odwiedźcie Projektowanie stron Bydgoszcz.

Facebook Comments
Załaduj więcej Naszelny
Załaduj więcej Bez kategorii

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Rozwiązujemy najczęstsze problemy przy zakupie mieszkań

Zakup mieszkania to jedna z najważniejszych decyzji życiowych, która może wiązać się z wie…